28 March 2011

POLITIK VS FITNAH = SIAPA UNTUNG KALAU BUKAN IBLIS DAN SETAN

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (Al-Hujuraat 49:6)


Dan jika dua puak dari orang-orang yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satunya berlaku zalim terhadap yang lain, maka lawanlah puak yang zalim itu sehingga ia kembali mematuhi perintah Allah; jika ia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam segala perkara); sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. (Al-Hujuraat 49:9)
 
Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani. (Al-Hujuraat 49:12)
 
INILAH YG DAPAT AKU KOMEN KESAN DARIPADA BALA DAN MALAPETAKA YG BERLAKU DLM NEGARA KITA SEKARANG INI.SIAPA YG BETUL ATAU SALAH? ALLAH JUA YG TAHU.

22 comments:

NARDtheNERD said...

i rasa tuan punya diri tu tau jugakss..

:)

nurkaloi said...

memang setan pun untung !!
huh kaloi sgt marah ari nie

sumenye pun sbb fitnah and politik org atasannyer angkara

~__~'

jeBateja said...

hik...hik...busan...busan....dah lebih memburukkan masyarakat ISLAM...dan Melayu...agama lain dan kaum lain...GELAK...adehhh

Mario said...

tulaaa....pening campo bosan dah aku...

tieha ismail said...

masalahnya semua org pentingkan diri sendiri...sebab tuh jadi camtu...bala tuh kalo kene kat dorang aje tape, tapi tak pasai2 org yg x bersalah pon kene jugak...tataw la dunia politik skang...kotoq na...

SyafiqahSyaza(SweetSyaza) said...

dunia oh duniaaa.....

Uchi kay-f @hmad said...

harap2 PRU13 dipercepatkan bole lah aq vote abisx2san..

NaniE said...

bila tiada siapa yang nak mengalah..

Ummu~Ishak said...

dorang tak baca mafhum ayat Quran yg ko tulis ni

Shazmiey Abdurahman said...

aku masi budak2..malas nak ada kaitan dengan politiks ni!

Yuni Aisyah said...

mana2 politik sama sahaja!kte sebagai rakyat hanya memerhati drama yg mereka bikin...

IMANSHAH said...

tak suka tak suka

Oasis said...

Tak faham ngan situasi politik sekarang. Makin menjadi-jadi. Kadang2 cam tengok teater abstrak, sungguh merimaskan.

JIJI YU said...

cer tengok sekang ni sape yang menzalimi rakyat..ehehe

Amanina Sofea said...

itu jgak bwt mnusia slalu gado..

lalink7 said...

hrp2 kite sentiasa berwaspada selalu dan peka dengan keadaan sekeliling..

=))

K2r~90 said...

politik satu pon x ley percaye.. tapi kite wajib mngundi .. hadoiii

ayie said...

hmm susah tol klu berpolitik tak lepas dari fitnah melampau

Mr iz said...

umat akhir zaman... semakin hampir ke penghujungnya....

nora said...

mereka yg buat tu pun tau sendiri dia salah ke dia tak salah ke


ENTRY HOT : 2+1

Cik SHiNJU said...

Politik sampah...
Mual dah!

.sweet-ants. said...

politik ni kotor. mls je nk amik tau, tp pegi mana2 telinga ni dgr jgk cte politik ni. dah nk wt camne

Ahli Kabinet