21 March 2010

Perihal Anak-Anak buah aku yg macam2 ragam

Baru2 ni aku jadi baby sitter.Jaga n main2 dgn anak2 buah aku.Tapi aku xlah jg mn sgt pon.Just bg susu botol, bw jln2 dpn umh aku tgk kete, burung, kucing, ayam, rumput, pokok, semut jln2, cicak kat syiling umh,tunjuk bunga kertas mak aku, pokok belimbing ayh aku, longkang dpn umh aku, sport rim kete aku, mcm2la. Pastu aku kasi ank buah aku yg besar tu mkn aiskrim milo buatan jiran aku berharga 20sen(mak ai, dulu ms aku kecik2 dulu harga dia 10 sen je) yg plastik dia gambar kingkong tuh.Aku tgk dia org sronok je, so aku pun naik sronok.yeke??hahaha..Aku ada 16 anak buah tp yg blk kg ni anak akak aku yg duk Kuantan 4 org puteri semuanya.Putera? yilek mgkin dlm proses pembikinan kot..hahah..Aku ingat akak aku duk sni smpai seminggu, tp hari ahad dh blk ktn sbb ada hal lain.Ceh bt rugi cuti aku je.Tapi tkpe, mak,abah ngn adik2 aku ada..so aku knala cr aktiviti lain pasni.

Tgh berlumba cik kembar...Aqilah dan Afiqah
Malam tu bbdk ni nk dukung.Baru aku tahu, sbb dia mmg pantang nmpak org berdiri
Si Aqilah ni nk susu.So aku ambil botol dan sumbat je kat mulut dia..Risau gak aku ms ni takut dia tersedak.Sbb tu aku bg pnuh dgn tumpuan dan berhati2..heheh
Pas mnum susu, Aqilah ni nangis mcm tk ingat dunia.Aku ingat dia takut tgk muka aku.Rupa2 nya...
p/s: Tgk kt belakang, akak dia rilek je dgn dunia dia sndiri.
Dia mnta aku dukung dia rupanya.Pas aku dukung terus diam dan siap blh gelak2 lagi.Pandai...
Petang tu pulak aku bw budak dua org ni, Sufiyah dan Insyirah jln2 kat bndar Temerloh.Masa ni akak aku nk pg ambil gmbr pasport, so aku bwla bbdk ni skali..
Penat Berjalan, kita lepak dulu..

Kesimpulannya, sayangilah kanak2 dan hargailah jasa dan pengorbanan ibu dan bapa kita ketika menjaga dan membesarkan kita.Syurga itu dibawah telapak kaki ibu.

Chow cin chaw

4 comments:

JAY said...

penyayang nye kau.. hehe..:P

Zaini Punye Citer said...

see my legs la beb..sbb tu rmai gadis giler kt aku..hahaha

Dino Prince said...

nama pun si putek..hahaa

aida said...

wah...bestyer de ank sedara..=)

Ahli Kabinet