27 June 2010

Kalaulah Binatang pun ada Fesbuk..

Ok..mari kita sambung blk apa dia last perkara tak bermoral yg aku buat masa kat skolah dulu-dulu..rujuk entri lepas..

Cube teka pedia last perkara tu??



Hang raba anak dara org dlm kelas..
Tet...Salah...
Hang lempang cikgu sebab tak bagi meniru..
Hemm..Salah juga..
Hang ajk bdk2 lain main judi
Pun salah..
 ***************************************

Ok..perkara yg last tu adalah Meniru keje sekolah..  

Perkara normal bagi student pemalas dn kurang pandai mcm aku..meniru adalah kaedah yg paling bijak dan cepat..kalau nk buat sendiri alamatnya mmg tak siap sbb byk lagi perkara yg lebih mustahak drp menyiapkan kerje sekolah..hah itu adalah alasan org yg pemikirannya kelas ketiga atau takde kelas langsung..



Pernah sekali aku kena cekup sebab meniru keje sekolah bdk lain..siap kene gantung sekolah sehari disebabkan meniru..masuk sekolah blk, cikgu tu tknk mengaku aku ini pelajar dia..so aku disisihkan dan aku sedikit pun tidak heran sbb bg aku Puan cikgu masa kecik2 dulu pun meniru juga..masa tu dlm hati aku ada sedikit rasa pelik dimana masih ada lagi cikgu mcm ini dlm dunia..dia dibayar gaji utk mendidik dan aku waktu tu dh dihukum, so kenapa mesti nk sisihkan aku dlm kelas?wtf??? akhirnya dia menerima dan memberi tumpuan khusus pada aku sebab setiap homework yg dia kasi aku balun semua A...selalu dpt nota very good..hak..hak.. baru hang tau..

********************************************
Ok tamat kat situ..entri hari ni aku nk buat tajuk Kalaulah...? dimana dimulakan dgn perkataan kalaulah dan diakhiri dengan titik tiga kali dan sekali tanda seruan...

Pernah tak korang terfikir kenapa Allah tidak menjadikan lembu ini boleh terbang?



Ok..cuba bayangkan sekiranya lembu boleh terbang bebas macam burung..tgh duk asyik terbang pastu beliau melepaskan hajatnya dan sedebuk jatuh atas kepala hangpa semua..tak ke naya namanye..tak pon tgh duk asyik terbang singgah atas dahan pokok mempelam sbb nk bertenggek seminit dua, kebetulan ada org tgh duk lepak bawah pokok tu main dam aji..kalaulah lembu tu terjatuh, korang rasa dimana tempat sesuai korang berada pas kene hempap di lembu? ICU? atau pun kubur? sbb tu Allah tu maha bijaksana..

*******************************************

ok, korang pernah terbayang tak seandainya binatang pun ada fesbuk..


Kalau binatang ada fb, agak-agak begini lah ya komen-komen binatang tersebut kat STATUS yg mcm kowang selalu post tu.......




Cicak : Tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih...

Nyamuk : Baru habis ronda rumah Ajoi... kenyang burp, Alhamdulillah. .

Aedes: Baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!!!

Ayam: Tidaaaaaaaaaaaak, Besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh! ...

Cicak : isteriku tersepit di celah pintu

Kucing Betina: "Anak i yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa."

Ayam : Kawan2...kalu esok guwe tak update...bererti guwe udah di goreng....I luv u all... jangan luper wat kenduri arwah untuk I yaa...

Nyamuk: Siot, sekali drug addict gua hantam daaaa. Gua positif HIV AIDS... uwaaaaaaa

Cicak : Mau ke bilik air anak tuan rumah jap ... baru beli videocam baru ...

Kucing: Baru je add awek sebelah umah... keturunan PARSI beb!!!

Tikus: Operasi malam ni... selongkar kitchen kabinet... sape nak ikot?

katak : malam ni nk wat konsert la..da lama x ujan ni..hangat oii..

ular : rasa mcm nk makan lauk telo la malam ni..mana nk cari ek..

Anjing: Aku tension bila ada mat rempit berkumpul tepi rumah aku tiap malam. Nak tido pun x senang hanjeng punya org.

Kuda: Patah kaki; Rider aku bangang salah timing bila nak lompat pagar, sekarang rehat kat kandang.

Kura-kura: Aku sakit hati bila bini aku berjalan. Lembab mcm siput babi

Siput babi: Aku sakit hati bila bini aku bergerak. Lembab mcm kura2

Gagak: Tadi jumpa ayam KFC. Jangan jeles

Burung Kakak Tua: Penat betul nk ubah stigma masyarakat. Walaupun aku Burung Kakak Tua, tapi aku burung Jantan!!!

Babi hutan: susah betul nak cari makanan halal sekarang ni.

Kera: semalam GF aku bagi bunga. Sedap jugak kunyah

Tikus: Aku makan mee goreng mamak kat Al Naz maju@precint 9. Meh la join sekali.

Lalat: Asyik hurung bangkai je. Alhamdulillah hari ni jumpa nasi bungkus.

Sotong; Aku bengang bila tapak sulaiman ejek aku si lembut

kucing : update petang karang tepat jam 5.00pm slow ngendap ala2 pink panther nyurik ikan bawal kepunyaan kak lela majnun. ..

lipas : merasmikan pengunaan kepak baru sekali bila dikembangkn. ..gerun tengok mmber aku kene tarik dgn jeli2 panjang kepunyaan cik cicak..eee seram nyeee....

itik serati : hahahhaa lawak2 ayam serama tu ade hati jalan tersengguk2. ...nk tiru aku le tu.. lol....

Ikan laga: Boring sey, duduk sorang2 dalam tanki ni.

Ikan parang; Kurang asam punya manusia, letak gambar aku kat depan bekas keropok

Ikan Jerung: Kenapa x de sorang pun nak add/approve aku. :-(

Ikan Sepat: Terkenang jiran sebelah yang dah dijadikan ikan pekasam. Al Fatihah

Ikan Bilis: Wah ramainya kawan kita. Tahniah remy, ko kawan aku yang ke 5000.

Ikan Arowana: Cantik tak sisik I? Cantik kan ?

Ikan Mas Koki: macam mana nak kurus nie?

Kesimpulannya:....................

7 comments:

Janggel said...

Adoiii tinggi sungguh tahap pemikiran tuan hamba nih!!!
Tapi siyes lawak la bile baca!!

Isma said...

hahaha....tak penah terpikir pun!

Zaini Punye Citer said...

hahaha... :)

Qu azniza ;) said...

happpyyyyy besdayyyyyyyyyy
wa da tua ehhhhhhhh ;)))

Zaini Punye Citer said...

qu azniza

mana ada tua..sweet 27..hukhuk

Yuni Aisyah said...

best lak baca entry nie..have much humor..sengeh je ble bce..haha..

Cik Bucken said...

wahahah. dialog kucen betine tu xleh blaa~XD
agak prostitute disitu bunyiknye..haha

Ahli Kabinet