07 July 2010

Sotong Kurita Diancam bunuh..

Malaysia 8 Jun : Jerman tewas kepada Sepanyol 1-0 dlm semifinal WorlCup awal pagi tadi..rata2 penyokong Jerman kecewa diatas kekalahan tipis tersebut. Dilaporkan oleh wartawan Bernama dan Reuters bahawa sebilangan penyokong fanatik Jerman bertindak diluar kawalan rohani mereka dgn membuat rusuhan kecil-kecilan dihadapan kedai2 mamak.Tokey mamak, Rahhan bin Suluqutti memberitahu kpd geng2 pemberita, kebanyakan mereka adalah dikalangan penyokong Jerman yg sedih diatas kekalahan ini dan bertindak diluar batas dgn membakar alas meja restoran itu tanda mereka amat berdukacita malah terdapat sebilangan penyokong fanatik bola ini masing-masing menyalahkan pawang Worldcup, Encik Sotong diatas ramalan itu. 


 ********************************************
Encik Sotong terpaksa membuat laporan polis kerana kesan drp ramalan beliau,kini beliau hidup dalam keadaan ketakutan dan kebimbangan setelah mendapat pelbagai ancaman dan kritikan pedas drp penyokong2 fanatik Jerman dan Argentina malah ada menggugut untuk membunuhnya seterusnya dijadikan sotong celur tepung dan sambal nasi lemak..Justeru itu, beliau ditanya samada  beliau akan membuat semula ramalan terakhir bagi menentukan negara mana yg akan menjulang piala worldcup tahun ini, beliau pada mulanya enggan memberi jawapan kerana bimbang akan keselamatannya tetapi setelah didesak beberapa kali akhirnya Encik Sotong mengeluarkan kenyataan berikut sambil mengesat peluhnya yg berjurai2 jatuh diatas dahi..

Hang Manusia ni pasai pa?, aku sotong, Hang manusia berakal tapi aku takde, jadi apasal hang boleh percaya dgn ramalan aku? Apsal nk kutuk2 aku? Apa salah aku kat hangpa semua?hang besok mati tanam dlm kubuq sah-sah kena soal, tk dpt jawab konpem kena balun, apa hangpa ingat malaikat dlm kubuq tu boleh rasuah??tapi ada aku kesah? ingat aku ni hadap sgt ke nk ramal2 sape mng, sape kalah?hello!!! ini sotong ok..
************************************************
Kesimpulannya: OMG..aku gagal lagi nk jadi penulis surat khabar..gampek...


13 comments:

Uruchimaru @ kf said...

tak kisahlah janji spain masuk final yahuuuuuuuu

Zaini Punye Citer said...

hakhak..walapon aku sokong jerman, tp masa final aku sokong spain..

Cik Bucken said...

hahahha.ayt frust je jerman kalah.naseb ko la sotong~

Janggel said...

hihihihhiii ....naseb ko la sutun......
naseb bek sebelum depa kalah pagi tadi aku sempat tukar team!

Zaini Punye Citer said...

cik bucken: hakhak..otong..otong

Janggel: cis lalang rupanya ko..hakhak

~ataicha~ said...

ahaks.. janji spain menang udah.. go spain go...

Isma said...

**lain kali jangan percaya ramalan2 ni..leh jatuh syirik!

apapun,hidup spain..yahoo!!!

ucuuu said...

kesian sotong tuh...hehee

M a W a D D a H said...

hahahah..sotong tak bersalah...

Mat Pintu said...

kucing saya baru beranak. yang kaler oren tu aku nk bagi nama Paul. haha

Parkcheek Chun Li said...

sodap dimakan

masak itam

comel said...

hello sonok mak baca citer ko nyah..klas mmg sotong mak suka i like!!!

aleen adela akoo ^_* said...

miahaha,dsyaki rusuhan itu berlaku d m'sia kerana dkuatiri afrika maupon german ade mempunyai kedai mamak,apetah lagi pemiliknye bername sulukuti.xgerman langsung!

Ahli Kabinet