20 June 2011

CINTA

Cinta ini terlalu subjektif. Luas maksudnya.Besar ertinya pada mereka yang faham akan maksudnya.Rumit kepada mereka yang pernah laluinya.Kadang-kadang dengan cinta ini juga manusia lupa akan haknya terhadap Allah dan agama.Kadang-kadang cinta juga manusia boleh lupa akan hakikat sebenar kehidupan.Itulah hebatnya cinta.

Aku ditanya cinta sepertimana yang diinginkan? Aku menjawab seperti ini:



Sampai mati pun kau takkan dapat apa yang kau inginkan. Membusukla kau sampai ketua..Kadang-kadang aku hairan, siapa kamu menentukan takdir aku? Kau perlu berusaha.Ianya tidak datang bergolek..

Perlukan aku cerita kepada kamu akan apa yang aku usahakan?Cukuplah Allah untuk aku.Dia yang lebih tahu atas apa yang aku dan kamu tidak ketahui.

Gurau bagi kamu fitnah bagi aku.Allah membalas apa yang kamu lakukan sekalipun ianya sekadar ucapan.

18 comments:

Cik Bucken said...

pencacai! lame x jenguk2 :) nice entry..

ainz said...

Sabar,ye Pidut..Allah tak kan menguji kita dengan ujian yang kita tak mampu hadapi..biarlah ape pandangan orang terhadap kita..yang paling penting padangan Allah..tunjukkan yang kita kuat harunginya..insyaAllah..Allah akan sentiasa bersama kita.. :)

NuSaNa NoSa 91 said...

dah lama xjenguk pencacai.. huhuu~ T_T

yup, cinta itu subjektif.. mmg jodoh dh ditetapkan di sana, tp kena cari gak.. huhuU~ =.=

FaizalSulaiman said...

apa yang terjadi, laluilah dengan penuh kesabaran.Allah pasti ada:)

Pencacai Alim said...

main-main tulis je.. :)

NaniE said...

Tapi kalau nak tunggu jodoh datang menyerah diri, boleh..?

malas betol nak cari..hehe..

cik fiza said...

like like like entri ni :)
cinta sejati mu akan dtg mencarimu...

epol said...

macam frust becinte je bro..besabo lah..nanti jumpa gak..yg penting cinta hakiki terhadap Allah,rasul dan ibu bapa bro..chill

^ Uncle Syaf ^ said...

bro sorry busy sikit lately ni tak sempat terjah

^ Uncle Syaf ^ said...

alhamdulillah, jika itu yg kau fikirkan, aku senang, aku pun tak tefikir lagi untuk cari calon girlfriend...ramai yg tanye tak de gf ke? ntah lah, sedangkan akidah aku pun tungang langgang lagi, dengan Allah pun aku tak mampu bercinta dengan betul, ni kan pula nk bercinte dengan manusie...

insyaalah bro, Allah tu lagi mengetahui,. jodoh kau, jodoh aku, takdir kite semue pada DIA.

^ Uncle Syaf ^ said...

btw, video tu aku suke tengok, kalau kite takwa, mungkin jodoh yang diberikan kite baik belake.


aku pun masih belajar untuk mencintai Tuhan sendiri. tapi sentiase gagal,

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

tidak pernah lagi sampai skrg tengok movie ni huu,

Pencacai Alim said...

Macam2..maksud aku mmg cinta kna cari..usaha itu penting..tp tak semua bnda perlu kita cerita pada org spt usaha kita..

Faza Aloha said...

lama x sggh sini :P

Seri said...

lama tak bertandang kat sini

intan.maisarah said...

:)
setuju dengan kata kata kamu
:)

GMS said...

huh~ siapakah pemilik blog ini? sangat bagus entri2 di sini. btw, nk lontarkan jua opini saya. Jodoh memang tak dtg bergolek. Perlu di cari..ada pula yang kata, lebih baik menjadi daripada mencari..dan saya pula kata, TUNAIKAN DULU HAK2 CINTA TUHANMU. DIA PEMILIK SEGENAP CINTA. ONCE CINTA ALLAH DA SETTLE, JGN DIGUSARKAN CINTA MAKHLUK..DIA PASTI MENGATURKANNYA UTKMU. langsaikanlah hutang cinta Allah dulu. Jgn gusar kerana dunia.. OK..barakallahu laka pencaci alim..

fairuz said...

samela ngan komen pertama tu. hahaha lame tak jenguk sini. btw, nice entry! baru je terseksa sebab cinta manusia :'(

Ahli Kabinet