28 January 2012

Kerana Darjat

Hari-hari duk sorang diri.Org kata mati nanti dlm lahad duk sorang juga.Itu lain.Itu alam ghaib.berdoa semoga sampai satu masa nanti lahad dlm bumi, takdir dlm perut haiwan atau dlm air?Sudahnya dpt rumah tak bertanda.Jadi bahan najis haiwan.buang sana sini..

Ziarah pusara ayah.Bawa sekali anak-anak kecil yang belum tahu apa itu dunia.Yang adik ingin memberi atuknya duit.buat belanja di alam sana katanya..Sebelum pulang ke bandar minta singgah semula ke kubur untuk lihat atuk dah hidup atau belum?Kenapa lama sangat pergi tak balik-balik.Pertanyaan yg ada jawapan tetapi kamu anak2 kecil belum mengerti maksudnya itu..Kelak bila dewasa kamu akan tahu...

Orang kata darjat orang dh kawen lagi tinggi dari orang bujang.Betul ke? Betul dh tu..Dia dpt 27 kita dapat 1.Kenapa?sebab tanggungjawab besar..Aku pun besar tapi engkau tanggung dosa sendiri.Mereka tanggung dosa anak bini.Dia lelaki kadang kala gundah gulana.Mau pilih yg solehah ke atau yg menyimpang skit?Orang nasihat istikharah Tapi antara dua pilih yg menyimpang tuh sbb dia perlu bimbingan dari engkau lelaki beriman..Kalau perempuan pilih mana?Pilih lelaki jahat ke?Jangan..pilih yg soleh..sebab kelak dia akan ajar kamu apa itu akhirat.

Kalau kamu?

11 comments:

FaizalSulaiman said...

aku jua masih mencari2 bro:)

4feet8 said...

kalau saya, sudah tentu yang apabila memandang dirinya terasa macam; eh, "He's the One"..

Faza said...

huhu harus laa ku pilih lelaki yang beriman :))

mie said...

huh!!!
bersyukur apa yang ada..
eheheheee

L said...

huhu.. aku bukan pilihan laa..

jom hayati sebentar.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

Cik Ecah said...

hope dgn berkahwin akan jadi pelengkap antara satu sama lain...huhuhu

nurkaloi said...

org yg baik akan bertemu dgn org yg baik...its karma

elly said...

seharusnya kalau aku semestinya memilih yang boleh menjadi khalifah untuk keluarganya, pembimbing dunia akhirat, tanpa meningggalkan lima waktu yang fardhu, dan kalau boleh sentiasa dilagukan dengan zikir kepada Allah....huh sejuk hati ku dapat yang macam ni....ko rasa permintaan aku ni tinggi ke?

Affieza said...

Sentiasa berdoa moga di temukan dgn yg tbaik...

budak penjara said...

klu ak mesti nk cari wanita solehah hehe

K2r~90 said...

menerima juduh y Allah bakal temukan =)

Ahli Kabinet