28 July 2010

Mohon Maaf....

Untuk pembaca2 entri aku sekalian..aku memohon maaf sekiranya ada yg kurang senang dgn entri berkaitan Untungnya kaum hawa jika..Terdapat pelbagai pandangan atau respon yg aku terima drp entri tersebut..jika ada pihak yg marah atau kurang senang dgn gaya penulisan aku, aku mohon maaf..mungkin aku akan perbaiki pada masa akan dtg..

Kadangkala pahit itu adalah ubat dan manis itu adalah penyakit..Teringat Firman Allah SWT:

Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya. Surah Albaqarah ayat 42 dan

Dan peliharalah diri kamu dari (azab sengsara) hari (akhirat), yang padanya seseorang tidak dapat melepaskan orang lain (yang berdosa) sedikitpun (dari balasan azab), dan tidak diterima syafaat daripadanya, dan tidak pula diambil daripadanya sebarang tebusan; dan mereka (yang bersalah itu) tidak akan diberi sebarang pertolonganSurah Albaqarah ayat 48..
 
Niat aku baik sebenarnya..aku tidak mahu ada yg terpesong disebabkan terlalu mengikut tuntutan nafsu.. sebab itu kita kena kembali semula kepada ajaran Allah dan Rasul..
 
Firman Allah SWT Surah Al Baqarah ayat 186
 
Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.
 
Kesimpulannya: ............

15 comments:

syaf said...

kaw patot mitak maaf kat akus ebab ko x belanje aku kenny rogers roster

iqbalsyarie said...

bagus~ada org yg boleh insaf dgn kata-kata,tapi ada juga org yg perlu kpd tindakan..gunakan kepelbagaian..itukan dituntut dlm surah an-Nahl ayat 125..berhikmah~Latest post:Inikah pujian? btw..nice blog bro!!

FaizalSulaiman said...

aku suka apa yg ko tulis semalam.keep it up bro.mcm aku tulis entry sentap bebaru ni.itu pandangan org..kita kena terima ngn hati terbuka.

kdg2 yg pahit itulah yg harus ditelan, kerana ia adalah satu kebenaran..

Pencacai Alim said...

Syaf:hakhak..mkn ayam golek je..

Iqbalsyarie: yup..atleast kita dh sampaikan..so terlepas hak kita sesama manusia didpn Allah kelak

FaizalSulaiman: yup setuju..kdg2 yg pahit itulah yg harus ditelan, kerana ia adalah satu kebenaran..

Mama JnJ said...

saya boleh terima entri untuk kaum hawa tu en.PA..sungguh..
insyaAllah..kena lengkapkan dulu apa yang kurang dalam diri ini
terima kasih..saya amat menghargai apa yang kamu tulis..

Pencacai Alim said...

mama JnJ: Alhamdulillah..semoga anda berada dibawah rahmat Allah sampai Akhirat..

Parkcheek Chun Li said...

sbnrnye, benda baik ssh orang nk terima....sbb ego...bnd tak baik tuh sng je nak terima....

Pencacai Alim said...

Parcheek:hemm..terpulang kpd masing2..Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum itu melainkan mereka terlebih dahulu mengubah diri mereka..

NuSaNa NoSa 91 said...

komen ikhlas..
manusia mmg ego klu org tegur..
dia tau dia slh, tp xdpt terima..
tugas kamu nk nasihatkn org dah selesai.. tahniah~ ^_^

E.d.Y said...

xmo maafkan...haha

She is f.A.z.A said...

entry utk pesanan ke arah kebaikan..
open ur (kaum sayer)heart to admit =)

NARDtheNERD said...

kalau boleh guna kelembutan..
guna lah..

mungkin lebih terkesan dihati..
saya bukan baik sangat untuk bicara semua ni...

teehehehe~

Uruchimaru @ kf said...

maafmu diterima tapi dgn syarat:-

sile hantar 7 dulang wang kepala raje yg berwarna ungu

kahkahkah!

SyafiqDe'Albuquerque said...

bro punya style agak sebijik dgn gua punyer..gua kalo menasihat payah bebenor nak slow talk ni aish ! td baru je gado ngn kawan lame dari plkn..TEGOR sket je pon dah melenting..gua tego sebab gua sayang ! aishh..haha..tape bro,kite belajar berlembut sket ea..

ciri2 pendakwah yg bagos,jgn cepat emosional..mmg ler kite x capai tahap pendakwah tu tapi niat kite same kan :)

-fickryhisham- said...



Perghh! Hang punyer entry penoh ngan pengisian rohaniah...

Makanan dalaman nie.

Bagus untok santapan diri baik duniawi mahu pon ukhrawi~

Bangga ngan penulisan hang.

Keep It On !

Ahli Kabinet