20 August 2010

Apa Korang Rasa

Apa korang rasa jika menjengah ke usia emas, anak-anak yang dahulunya pernah ditatang dengan minyak yang penuh membalas jasa dan pengorbanan korang dengan menghantar ke rumah-rumah kebajikan? Anak-anak yang dahulunya kita sanjung dan bangga akhirnya membuang kita di waktu kita memerlukan perhatian dan kasih sayang mereka sebelum ajal datang menjemput. Apa perasaan kita jika dahulunya kita bersusah payah membesarkan anak-anak dgn memberi segala-galanya kerana ingin sangat melihat mereka ini berjaya akhirnya dibalas dengan racun?

Pikir-pikirkanlah....



Kesimpulannya: Hargailah dan kasihlah Ibu Bapa kita selagi mereka masih ada...

p/s: Gambar sebelum ini terpaksa diremove diatas sebab2 tertentu..

20 comments:

Hamzah Ian said...

sian lak.. betol ko ckp.. hargaila mereka ni selagi masih ade

Janggel said...

ramai juga anak-anak yang tak sedar sudah menjadi derhaka kepada ibu dan bapa mereka...

alif said...

hargailah mereke slagi bg hidup
jgn myesal pulak nanti

iqbalsyarie said...

Hmmm...moga aku tak jadi anak derhaka,dan bakal anak aku 10 lgi kot,pun tak jd anak derhaka jugak~

Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan? Cerita terbaru di blog.kisah si tudung labuh~kisah nafsu~dan kisah jahiliyyah

FaizalSulaiman said...

jangan sampai menyesal.biasa kita akan dapat apa yg kita buat masa muda dulu.hidup ni berpusing, kan:)

illianahidayah said...

ibu dan ayah mampu besarkan anak yang ramai, namun anak-anak yg ramai belum tentu dapat menjaga seorang ibu dan ayah..
segala yang berlaku akan dibalas setimpal, andai hari ini nasib si ibu dan ayah ditinggalkan ke rumah orang tua, mungkin di hujung sana, anak yg dah bergelar ibu bapa ni pulak yang akan tinggal di rumah orang tua..

She is f.A.z.A said...

ari tuh tgk kat tv3 rase nak menitis air mata :'(

Mah@mahu said...

Jng bro nanti aku ngangis batal puasa aku lak waaaaaaaaaaaaaaa... sedih sampai hati dia org buat mcm ni..

E.d.Y said...

teringat kat arwah ayah..:(

po said...

celake namenye anak-anak yg mcm ni.

syaf said...

sadis plak aku tengok...takowt nanti jadi macam mereka, hope aku dilindungi dan menjage mak bapak aku...aku x nak mak bapak aku anta kat umah orang tue

FyZa said...

tgk gmbr pun dah sedey..apatah lg klu pn sndri umah kebajikan..napa la sstgh 2 t'gamak nk buang mak ayh sndri..sngguh x phm..

SweetSyaza said...

jaatlah sape wat cmtu...
haishhh,mintak2 di jauhkan lahhh wat cmtu kat mama n babah.....

hentakbelipat said...

menusuk beb

F.I.C.K.R.Y said...

Hal camnie lah yang orang gelar :

Seorang ibu boleyh menjaga 10 oran anak,
tapi...
10 orang anak belum pasti mampu menjaga seorang ibu tatkala menjelang hari tua...

Renung-renung dan selamat beramal!

NuSaNa NoSa 91 said...

erkkk~ apa yg korang rasa ye?? emmm.. rasa cam nk sembelih anak2 tu time diorg kecik??? O_0'

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nak kena racun je anak cm tu

Frodo Baggins said...

oohooooo
nauzubillah
smga wa jd anak berbakti

Seri said...

entah la. tak tahu nak cakap. selalu kita dengar sebelah pihak je. cuba dengar dari pihak anak pula.

memang sebagai anak kita perlu hormat, taat ibu bapa. tapi mungkin ada antara penghuni rumah warga tua tu dah 'buang anak' mereka.

mungkin agak berbelit di sini. hanya mereka yang mengalami akan faham. ada diantara mereka tidak dibuang pun oleh si anak. tapi mengasingkan diri sebab sedar diri apa yang mereka dah lakukan pada anak dan isteri serta kaum keluarga yang lain sewaktu masih tegap, sihat, berharta

maaf, kalau komen Seri dilihat agak 'kejam' di sini

Pencacai Alim said...

mekasih ats smua feedback..lu org mmg rock..hakhak

Ahli Kabinet