03 October 2010

Bibik dirumah sendiri..

Tidur aman aku disentap dengan "tindih"..kerap sampai sudah lali..malam tadi kene lagi..cilake..takpe..takpe..dunia sementara ko blh nmpak aku..tunggu kiamat..yang ghaib tak nampak yang nyata...

Zaini vs Jin tindih..
MySpace
Tapi bukan itu pembuka bicara...

**************************************

Aku jadi bibik kat syurga sendiri..sawang, habuk jadi mainan..Labah-labah berpiket..tension banglo mereka di musnahkan..dengar kata mahu perang saudara dengan aku..bangang...peluh jantan mencurah..kalori terbakar..timbang berat naik 2 kilo..hampeh...tertipu dengan mesin? agaknya...

MySpace

*********************************

Pandang atas nampak syiling..kiri kanan sunyi..jiwa kosong tiada berteman untuk bermanja..mencari kemana sebenarnya tulang rusuk kiri sendiri..ada berhampiran tapi tidak kelihatan..

Hanya perlu bersabar..sifat mahmudah diajar masa kecil..kutuk dan hinaan sudah kalih..anggap itu adalah fitnah hidup..berdoa semoga kata-kata tersebut kembali kepada tuan kata..percaya akan doa sendiri yang kini teraniaya..

Sabda Rasulullah SAW:
Takutlah akan doa mereka yang teraniaya sekalipun mereka ini adalah orang kafir kerana doa meraka tiada hijab di sisi Allah..
MySpace

************************************

Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempat ku
Membayangkan pahit manis berlaku
Tak siapa yang tahu

Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesatkan
Tak kan tugu mu kebal
Tiada pertimbangan
Keheningan malam membalutkan
Kepayahan jiwa... (Ok itu sudah masuk jiwang..tak layan)


p/s: Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.

40 comments:

ajim said...

apsal aku rase cam best je pos nih?slalunye mngarut je.haha.

p/s:kene rogol dgn jin,kene tuju dgn labah2,tlg rusuk x jmpe lg,mengata dulang paku serpih,isu berat naik2kg,jiwang karat setengah kerat..byk siot idea ko dlm post nih..

NuSaNa NoSa 91 said...

sweet ape lelaki jd bibik.. kih3~~ ^_^

4feet8 said...

halaa..sekali sekala je pun..adepehal nak berkira gak ke bro..? ngehehe..

Nas said...

isk..aku takot gak kalau kena tindih dengan makhluk ghaib cm jin walaupun dlm mimpi....kalau mimpi,then bile terjaga mst berpeluh2...huhu

jom bace entri terbaru nas klik:

pakai dudng ala-ala tudung tin biskut:sekejap

tutup sekejap buka

F. said...

"Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia."

Thats true ..!!!
p/s: berpada-padalah pada setiap perkara..

Faizal Sulaiman said...

hehehehe,,update:)

aku suka ayat yg last tu!hehehehe..meaningful!

K2r~90 said...

Hidup tnpe dugaan x bewarnalah kan kan.. so hadapi sgle dugaan ni dgn sabo yek .. ni le y mematangkan ko nnty ..


=] ayat ko mmg bikin guwa kembali ke alam reality

ainz said...

Cane bleh naik 2kg?aih..konfius di situ..

Ummu~Ishak said...

"Boleh jadi sesuatu yang kamu suka itu tidak baik buatmu, dan boleh jadi sesuatu yang kamu benci itu baik untukmu" mafhum firman Allah SWT.

Seri said...

banyak untungnya jadi bibik di rumah sendiri

Aretikz said...

Part last memang aku setuju bro.. part yang 1st tu pun best juga.. haha.. enak2 jak jd tilam empuk.. ahakz..

Unknown said...

ala..jgn nak merungut jadi bibik..nnt dah kawen kene tolong isteri apa2 yg patut

kuma said...

eh, carikan gua bibik.xpun lu je yg jadi bibik gua.hahaha

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

jawatan kosong:
mencari seorang bibik seperti anda..

hehe...
terhibur entri lawak lagi dari anda

Anonymous said...

ada yang tidak menggembirakan kita tapi memberi kebaikan kepada kita...

Pencacai Alim said...

kahkahkah..korang mmg lucu dan rock bagi aku..

Gayahspears said...

aku suke n3 ko kli nih bro...
melambangkan ko ade watak2 pembersih! hahahah..
ayat last tu paling aku suke..mane bro dapat???
gayah bg ayat nih kat bro lak :-

kadang2 mulut salah bicra, kadang2 hati salah menduga, kadang2 telinga salah mendengar...

kan bagus kalo tak ade kadang2.huhu

NARDtheNERD said...

suka entry ni sampai nak bawak tido.
boleyyyyy?
haha.
:)

yieyaw said...

3 kali gua baca..sikit pon xpaham..
Tiada yg ke-4 kalinya lg..
Gua surender
lu menang..

cik fiza said...

post awal2 tu cm ok.. tetiba last biarlah rahsia rasa mcm pelik pula..

rahsia ape tu bibik?? :P

Isma said...

meh jadi bibik umah aku pulak..muahahaha..

err bro,ayat last tu aku agree and it soooo meaningful!

tieha ismail said...

mak aih...dh bese kene tindih....x takowt ke...

Fuz said...

nice entry brader...
this is the best one.

MASA said...

jadi bibikla pulak.hehe

Anna Boleyn said...

oh yerr..sy suka ayat yg last tu. apa2 pon masing2 dah besar. pandai2 lah bezakan baik buruk..

Pencacai Alim said...

kahkahkah..

eqbalzack said...

esok lusa jumpa la tulung rusuk kiri tu bro...hehe

syaf said...

lu kene cari tulung rusuk kiri yang umphhh!!!! orite..

bab kene tindih tuh, aku pown dulu slalu kene mase study, naik lali, skung nih, alhamdulillah

-Incek Fik- said...

Uihss... citer sikit pengalaman kena tindih secara detail...
Macam kisah seram plaks aku nak dengaq...


*Harap cadangan ini dapat dipertimbangkan dengan penimbang berat badan yea~

Linglung said...

mencari kemana sebenarnya tulang rusuk kiri sendiri..haha..deep ni beb!

Mummy LiYzA ^^, said...

hahaa..2 la pasal~jgn ah suka tid0 sgt..ishk3...

nurkaloi said...

perghhh...mengancam ini en3
tak payah tido laa PA
ko duk bertawakal,,,beribadah
ag masyukk pahala...hehe

byk tol makne en3 nie...

Pencacai Alim said...

terima kasih atas komen kalian semua..hakhakhak

Aku adalah aku said...

Aku pun tgh menunggu aku menjadi tulang rusuk kiri siapa.....

Lelaki pembersih pandai mengemas antara calon pilihan....hehehehe..

naniE said...

zaini, ko memang malas eh..? hehe..ini soalan terjah..hihi..

Unknown said...

nasib bek xpenah kene cmtuh...takot ohh...heee

syahira ariff said...

menyesal aku baca entri kau ni sblm tido
weii seram weiii
labah2 aku tak takut,yg tindih tak nampak tu aku seram

Pencacai Alim said...

sape sudi jadi tulang rusuk kiri aku? hahahaha..aku layan baik pnye....

nurkaloi said...

aku taknak jadi tulang rusuk ko
t habis ko patah2 an
tp lau ko nak sup tulang rusuk
ku bagi
tak payah tulang arr
ku bg teros lembu seekor
nak nak??

hamzah ian said...

weh budak

Ahli Kabinet