04 November 2010

Beza Kafir dan Islam


Dia ini agamanya lain..tauhid dan akidahnya jauh berbeza.Mengetahui akan kebenaran yang nyata, petunjuk dan hidayah di beri oleh yang Maha Agung. Insaf dan sesal terdetik dihati sanubari lantas membawa diri mencari ilmuan untuk diajar 2 kalimah syahadah. Pertengahan jalan musibah pula menimpa, ajalnya tertulis sebegitu..Ditanam mengikut kepercayaan agama asal. Walaupun disisi masyarakat dunia tanggapan berbeza tetapi di dalam sana mendapat kedudukan terpuji di sisi Allah yang satu..

********************************
Dia ini agamanya benar..malangnya hanya pada keturunan bukan pada iman..tauhid dan akidah sudah tiada..pintu hatinya digelapkan.Sedikit cahaya tiada..mempertikai mukjizat Nabi malah memperlekehkan hukum yang tertulis didalam kalam turunnya drp loh mahfuz yang menjadi mukjizat nabi..Mati ditengah jalan belum pun sempat bertaubat..Dikafan dan ditalkinkan sama spt yang lain..ya..itu adalah tuntutan Fardhu Kifayah..Disisi masyarakat agamanya itu adalah islam tetapi disisi Allah dia ini sama spt kafir laknatullah..

************************************

p/s: Itulah jawapan bagi kafir di sisi manusia islam disisi Allah dan Kafir di sisi Allah Islam di sisi Manusia

31 comments:

FaizalSulaiman said...

perkongsian ilmu yg baik bro!

y@n@ M!B said...

like this post very much..maksud yg mendalam...semoga kita pon tergolong dlm hamba Allah yg beriman..bkn sekadar islam ats nama =)

NuSaNa NoSa 91 said...

thanx atas perkongsian..
sbb tu org kata iman xdpt diukur sbb kita xnmpk apa yg ada dlm ati org.. ^_^

Yuni Aisyah said...

saya suke entry blog kamu...;)

alangkah indahnya jika kita mati dlm keadaan beriman...

kebanyakkakn org Islam kini hanya islam ats nama sahaja, tp jati diri dan ilmu ttg islm itu zero. Perlakuan saling x tumpah seperti org kafir..Nauzubillah!!

mudah2han hidup kita sentiasa disusuri dgn jalan yg lurus...

intaneqashut said...

2 sisi pOsisi...2 sisi kontra...tepuk dada tanya iman =)...pilih n perjuang ap yg kmu mhu =)....syurga itu nyata...neraka itu juga nyata =)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nak comment apa..post ni betul

Pencacai Alim said...

iman dan takwa bekalan masa akhirat..carilah seberapa byk mungkin

elly said...

Aku semakin suka baca n3 ko...

Teruskan bro...

imanshah said...

saya berdoa dan berusaha ke arah itu

insyaAllah

Ummu~Ishak said...

"manusia yang pertama akan diazab adalah manusia yg tahu akan haram sesuatu perbuatan tetapi dia tetap mengerjakannya"

luahfikiran said...

SALAM,
KITA MESTI BUKTIKAN KEPADA ALLAH SWT BAHAWA KITA MUSLIMIN BUKAN SETAKAT IKUT KETURUNAN SAHAJA. KETAQWAAN KEPADA ALLAH ITU YANG PENTING

iqbalsyarie said...

pendek saja. tapi padat :)
tak macam entry2 aku.sian orang nak baca..hehe

ainz said...

sesungguhnya rasulullah enggan menyembahyangkan mayat yg mati kerana bunuh diri kerana terlalu marah..

Merempit jugak boleh dikategorikan sebagai mati bunuh diri..wallahualam..

Pencacai Alim said...

byk yang tersurat yg tak boleh ditafsir secra tersirat

Seri said...

semoga tidak menjadi Islam hanya pada nama

nas said...

nice info...
takot la tergolong dalam orang kafir...
yelah...xsembahyang tp mengaku islam..isk3

echah mashuri said...

padat tepat dan betul..heee...
ape ada pada nama islam jika xberamal...

Pencacai Alim said...

ya betul tu..sokong2..

jeBateja said...

Baca mmg best...hakikatnya...mcm terkena btg hidung sendirik....

Pencacai Alim said...

untuk diri sendiri dan sahabat2 juga..manis adalah racun..pahit adalah ubat..

HonEyBuNNy said...

salam..ila pun suka datang baca blog neh....tq..baca ilmu yg dpt di kongsi..alhamdulillah..

Zulfahmi Abidin said...

sejak bile pulak kau boleh keluarkan ayat2 ilmiah nie.^_^.gud bro..

Terkini: 1. Kaki Belit Depan Masjid 2. Gadis T-Shirt Bintang Terselit Kat Belog Ailyl Rozanna 3. Dibawah Paras Normal

Pencacai Alim said...

apa yang blh di sampaikan kita sampaikan.. :)

blakepaghe said...

Kata-kata Hikmah Sheikh Abdul Kadir Jailani no 6:

Sekiranya dia adalah seorang yang kafir,maka katakanlah," Aku tidak tahu,mungkin akhirnya dia dia memeluk Islam dan mati dalam keadaan Husnul Khatimah dan mungkin aku jadi kafir dan mati dalam keadaan Suul Khatimah."

Yanie J said...

nice entry bro..
thx sb bkongsi :)

Pencacai Alim said...

jadi ostaz skali skala..hakhakhak

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

isk! takut tngok... :(

NaniE said...

zaini.
rasa mcm takde gambar sebelum ni,kan.

Pencacai Alim said...

saje je letak gmbar kasi gempak skit..hakhakhak

Mama JnJ said...

terima kasih kongsi..ayat-ayat kamu mendalam maknanya

Gayahspears said...

fuh...
iman2 di dlm hati..
amal2 sebagai budi..
keduanya perlu beriringan...
baru d kira org beriman..
thnk bro atas n3 nie...
salam,jg diri hiasi peribadi~

Ahli Kabinet