10 November 2010

Sape lagi teruk?

"Lu ni perangai macam babi..sebijik macam babi"

" Ntahla..tak tahu pulak perangai gua macam babi sbb gua manusia hanya tahu perangai manusia..Hanya Babi je tahu perangai babi.."

~ Jawapan 1~ 
 
" Gua sayang giler mak bapak gua..Pengorbanan dia org semua tiada nilai bagi gua.."

"Tapi knapa lu waktu skrang ni masih duk lepak-lepak..takkan nak tunggu final baru nak jadi ulat buku"

~Jawapan 2~

"Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku adalah untuk Allah tuhan sekalian alam"

"Abihtu skang ni dh kol brapa? asal duk tgk tv lagi..maghrib nk abih dah.."

~Jawapan 3~

" Ikut suke ati gua ar nk buat apa..Mati sok kubur lain-lain..apa lu peduli.."

" Lu mati nanti, lu kafan sendiri, mandi sendiri, sembahyang sendiri, gali lubang kubur sendiri dan baca talkin sendiri.."

~Jawapan 4~


p/s Sesungguhnya sebagian perkataan itu ada yang lebih keras dari batu, lebih tajam dari tusukan jarum, lebih pahit daripada jadam dan lebih panas daripada bara.
Sesungguhnya hati adalah ladang, maka tanamlah ia dengan perkataan yang baik, karena jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik) niscaya tumbuh sebagiannya

57 comments:

HonEyBuNNy said...

hurm..jwpn nber 1 terasa....tgt ma abah..tp mls gila nak stdy...huwawaw..sedihnya...

Fello Ariza said...

"Hanya Babi je tahu perangai babi."

erkk..statement baru nih...

:P

Ummu~Ishak said...

anak melayu makin hilang adab dan ugama

SweetSyaza said...

entry yg menarik!!!
tatao nk komen pe daa.. *kagum

Hanis Azla said...

dia yg teruk.. sabar..sabar..

HairiAks said...

Hahaha..itulah manusia..
no komen...

tieha ismail said...

hikhik...btol jugak tu...kene sembur balik....ahaks....padan muka....

Pencacai Alim said...

HoneyBunny
Jawapan 2 la..hikhik

Fello Ariza
Jgn wat pasai sahabat..hakhak

Ummu~Ishak
Ya betul..

Sweetsyaza
Tu dh komen

HanisAzla
Sabar..sabar

HairiHaks
Tu dh komen

Tieha Ismail
tang mana kene sembur?kehkehkeh

JAY said...

cun ahh!!!

iqbalsyarie said...

haha...sangat realistik :)

Post-post menarik.
Allah wujud ke?

Allah Sangat Baik. Setuju?

amirpo. said...

gua suka jawapan yg last tuh.
kah kah kah!

LiFe KaMi said...

mendalam dan penuh bermakna ayat ko..
tabik spring la bro..:)

PMOfficial said...

setiap kali pakcik baca ko nye entry, mesti sentap sampai nak bunuh diri

chittysarah said...

pesanan yang tul2 bergune tuk membaiki diri ini..

teringat mak di rumah..
dose yang dilakukan..
n segala nyer

Pencacai Alim said...

lifekami
tabik spring? toin..toin..

PMOfficial
Jgn smpai bunuh diri..Neraka jahanam wei nanti

Chittysarah
Sama-sama Ambilla iktibar

Pencacai Alim said...

Jay
Cun ah? hakhak

Iqbalsyarie
betul2 realistik

amirpo
kahkahkah

FaizalSulaiman said...

ayat last kau aku suka la bro!

Pencacai Alim said...

FaizalSulaiman

Aku ciplak je tu..hakhakhak

She is f.A.z.A said...

biase nyer dorang nih ckp x pikir dulu.. i wonder where they put their head??

...antikapel... said...

" Lu mati nanti, lu kafan sendiri, mandi sendiri, sembahyang sendiri, gali lubang kubur sendiri dan baca talkin sendiri.."


mau terdiam la bila ada orang jawab cam tu...hehe

Pencacai Alim said...

she is faza
Sokong sesangat tu

antikapel
hakhak..mati akal beb

.:Daya:. said...

babi tahu ker perangai dia macam babi...

kenapa nak samakan perangai manusia ngan babi

Opsss mak marah duk sebut babi babi nie
tak suke

elly said...

Ada yang boleh aku gunakan...suka ayat last tu....

Gayahspears said...

wah... agak kasar n3 ko kali nie...
tp aku suke baca..
mmg tersentap genk!!!
seyes... terase sampai ke tulang..huhu.. aku ngaku aku mmg teruk..sob sob

Pencacai Alim said...

Daya
itula manusia

elly
silaka guna utk kebaikkan..hekhek

Gayahspears
antang mana kasarnye..hakhakhak

sahromnasrudin said...

semoga perkataan yang kiter keluarkan tak jejaskan akidah kita...

Mama JnJ said...

entri kamu sering menusuk jiwa saya...
saya suka cara menegur dan mengingati sesama insan yang sebegini...
ayat terakhir yang diboldkan adalah ayat terbaik pernah saya baca..
nak hafalkan yang itu
terima kasih kongsi
p/s saya doakan agar kamu cepat ketemu jodoh dan mempunyai anak...
saya yakin kamu akan jadi seorang ayah yang penyayang dan penyabar..insya Allah..Amin
(weh sori ayat skema skit..)

Pencacai Alim said...

sahromnasrudin
insyallah

Mama Jnj
yeke..:)
P/s: thanks..

ainz said...

dunia dah akhir zaman...manusia makin lupa diri..hurmm

Amy Syaquena said...

nice entry , anak mulayu kita semakin hilang adap dan agama kita...

Pencacai Alim said...

ainz
sokong2

Amy syaquena
betul2..

y@n@ M!B said...

kerana mulut badan binasa...eh releven jugak kn? =)

suka ayt last tu..nk copy eh..masehh~ =P

NaniE said...

mm..saya tak suka org cakap kasar dengan saya sebab saya bukan jenis orang cakap kasar..hehe..maklumla, cepat kecik hati. tapi sebab hidup bercampur org, terpaksa belajar menerima cakap-cakap/bahasa kasar tu..bila kecik hati, hah, menangesla kau sensorang kat dalam kete..hehe..

a'im said...

haha..menarik seyh...akan aku aplikasikan...

Pencacai Alim said...

y@n@ M!B
releven..releven..

Nanie
sokong2..

a:im
silakan diaplikasi

zacky ~786~ said...

fuhh ~ hebat seyh..!

*luv Syahnia* said...

pucuk pangkalnya bgantung
pd hati masing2 kan..

kalo niat dhati baik
baiklah jdnya..

ingtlah sesama kita ;P

syirakhalid said...

haha~

mengenaldiri said...

suke entry ni
:)

Pencacai Alim said...

zacky~786~
bese2 je..hakhak

*luv syahnia*
aku setuju..sama2 mengingati

syirakhalid
~hehehe~

fndrocka said...

Kadang ayat2 nampak cantik ni slalunya tujuannya nak berdolak dalih.hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

babi tak tau perangai babi kalau tau mesti dia malu

nas said...

ayat2 tue mmg kadangkala bila dengar mmg sakit hati..mereka yang cakap cm xberfikir panjang~


Apa itu 'Anak Ikan' dan 'Anak Ayam'??

Muhamad Zaki Zafir said...

no 1,2,3 semua mmg sentaplah.mmg betul.. ;)

*hmm..yg tak boleh terima ni terase ke.. :D

E.d.Y said...

sungguh pedas jawapan tu..huhu

FyZa said...

huhu..x taw nk komen apa..lebih baik diam dr berkata2..;)

Pencacai Alim said...

itu dinamakan hakikat

NARDtheNERD said...

kata kata tunjukkan peribadi.
kau expect dia solat tak tinggal tapi mencarut??

kontra. haha.

Pencacai Alim said...

Nardthenerd

tu dia..hakhakhak

intaneqashut said...

hang memang pndai bab2 entri mcm ni ;p...

umumnya, kita berbeza..tapi, kita berada d bawah lgit yg sama ;p..apa salahnya, masing2 berbaik kata =)...

sweet ap ;p..bgus2...tazkirah n peringtan agr lbih berbudi bahasa...lbih beretika ;p

hentakbelipat said...

ni lepas marah jenis ape nih...

noreed said...

yup btul kata-kata tu kadang2 lebih tajam dari pedang...

Seri said...

cakap tak serupa bikin
lain dimulut lain dihati

Nia Dhani Nasir said...

Simple tapi pedas dan menusuk jantung....

Afiefah Safieni said...

setiap benda ada ja alasan..
hmmm

HiGHNeSS FiQ said...

wahh~
yang last tu mmg terabaek~

dy yg buat salah, org yg nak angkut g kebumikan dy yg penant angkat jenazah dy~ btol x?? ;)

♥ Funna ♥ said...

hahaha sengal..

Ahli Kabinet